A few weeks ago, we at The Orakul team discussed how to best describe ourselves. After a brief brainstorming session, we came to realize that there were some common themes that described our activity’s intention. I will describe these themes:
· International – The Orakul team all have international links with myself in Australia, Ivan Collado having being raised and educated in Europe and Carlos’s links in Spain and Central America. We realized that all these international experiences allowed us to gain a different sociocultural perspective in terms of Chile’s standing in the international community. Further to this, we realized that there are many other Chileans abroad who have stories to tell about successes and failures in business, education and experiences abroad. That is why The Orakul classifies itself as international, we want to integrate our experience and that of Chileans abroad to this group.
· Inclusive – The need to provide awareness to the “mass” population in topics related to Innovation and Entrepreneurship means that The Orakul cannot limit itself to a corporate or academic “elite” as its main audience. For far too long, this has been the case and we firmly believe that in order for the country to attract brighter ideas from a broad sector, groups like The Orakul must cater for a wide audience.
· Independent – “free from external control and constraint”, that is something that we want to show in The Orakul. We do not follow any political tendencies, we respect diverse opinions and feel that the flow of these diverse ideas will encourage creativity.
· Innovative – We are constantly striving to share our new ideas with our audience. We need to be innovative in our activities, but effective by providing knowledge, guidance and inspiration. In the short time that we have had the group active, I have personally had individuals come to me with ideas, asking for my opinion on a possible or even failed entrepreneurial venture, “how do I get this to sell, Ivan?” Personally, it makes me proud to have inspired someone to put more thought into their venture and it motivates me to provide the space for people to ask these questions. Entrepreneurs and innovators are everywhere in our society and some of them don’t even know it yet, but they too may be successful and by having a resource such as The Orakul, it may inspire them or provide that one piece of information necessary to be successful. Hopefully, we can contribute to helping them on that journey.
That is how we came up with The IN-Generation, our concept, our idea and philosophy.
Versión en español
Hace unas semanas, nosotros en el equipo Orakul discutimos la mejor forma de describir a nosotros mismos. Después de un breve período de Brainstorming, nos dimos cuenta de que hay algunos temas comunes que describen la intención de nuestra actividad. Voy a describir estos temas:
· Internacional – En el equipo de The Orakul todos tienen vínculos internacionales como por ejemplo yo mismo en Australia, Ivan Collado haber sido criado y educado en Europa y las relaciones de Carlos en España y América Central. Nos dimos cuenta de que todas estas experiencias internacionales nos ha permitido obtener una perspectiva sociocultural diferente en cuanto a la perspectiva de Chile. Además de esto, nos dimos cuenta de que hay muchos otros chilenos en el extranjero que tienen historias que contar sobre los éxitos y los fracasos en los negocios, la educación y experiencias en el extranjero. Por ello, The Orakul se clasifica a sí mismo como internacional, queremos integrar nuestra experiencia y la de los chilenos en el extranjero a este grupo.
· Inclusiva – La necesidad de sensibilizar a la “masa” de la población en temas relacionados con la innovación y el espíritu emprendedor significa que The Orakul no puede limitarse a una “élite” empresarial o académico como su público principal. Durante demasiado tiempo, esto ha sido el caso, y creemos firmemente que para que el país para obtenga más brillantes ideas de un amplio sector, grupos como The Orakul deben responder a una amplia audiencia.
· Independiente – “libre de control externo y la coacción”, que es algo que queremos mostrar en The Orakul. Nosotros no seguimos ninguna tendencia política, respetar las diversas opiniones y sentir que el flujo de estas diversas ideas que fomenten la creatividad.
· Innovadora – Nos esforzamos constantemente para compartir nuestras ideas con nuestra audiencia. Tenemos que ser innovadores en nuestras actividades, pero eficaz, proporcionando el conocimiento, la orientación y la inspiración. En el poco tiempo que hemos tenido el grupo activo, he tenido personalmente personas que vienen a mí con sus ideas, me pedía mi opinión sobre un posible o incluso fracasado idea emprendedora, me preguntan: “, ¿cómo puedo conseguir esto para vender, Iván?” Personalmente, lo que me hace orgullece es haber inspirado a alguien a pensar más detalladamente en su empresa y me motiva a dar un espacio para que la gente en esta situación haga estas preguntas. Emprendedores y los innovadores están por todas partes en nuestra sociedad y algunos de ellos ni siquiera lo saben todavía, pero ellos también pueden tener éxito y al tener un recurso como The Orakul, pueden encontrar inspiración o disponer que una pieza de información necesaria para éxito. Espero que podamos contribuir a ayudar a estas personas en este viaje.
Así es como nos ocurrió el concepto de The IN-Generation, nuestro concepto, nuestra idea y filosofía
Ivan Silva
ivansilva@theorakul.com
The Orakul Group
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